Gør dine kunder mere energibevidste
Om du vil hjælpe dine kunder med at spare lidt på pengepungen eller redde verden - en energioptimering gør gavn på flere områder.
Unge boligejere lever ikke op til egne klimaidealer
I 2020 viste YouGov's årlige klimaundersøgelse, at selvom man i nyhederne hører om de unges kamp for at få flere miljøvenlige tiltag igennem hos politikerne, har de ikke selv viljen til at "walk the talk" - i hvert fald når det gælder energioptimering af hjemmet. Faktisk er udviklingen nedadgående i forhold til sidste år.
Danske boligejere ved for lidt om energioptimering
En ny undersøgelse fra 2020 viser at danske boligejere ikke finder det relevant at energioptimere deres bolig. I et forsøg på at hjælpe med at gøre danskernes hjem grønnere har Schneider Electric taget initiativ til en renoveringskampagne, der giver tips til energiroptimering i private boliger.
Unge boligejere er dårligst til energioptimering i hjemmet
Selvom klimaet for mange står højt på dagsordenen er det ikke til at se, når man kigger i deres energiforbrug. En klimaundersøgelse fra 2019 viser nemlig, at unge boligejere er dårligst til at energioptimere boligen.
Visualisering af energiforbruget motiverer unge boligejere
Undersøgelser viser, at en visualisering af energiforbruget via en app vil motivere unge boligejere til at have et større fokus på energioptimering af hjemmet. Flere unge, eller ældre, ved heller ikke, at man kan få tilskud til at energioptimere hjemmet. En energioptimering behøver derfor heller ikke at være en dyr affære, hvilket nok kan være med til at skræmme en del af de unge væk.